צביעת מתכות בתנור

צביעה בתנור למתכת, בדרך כלל משמשת למוצרים גדולים בעלי גווני צבעים שונים אפילו שאותם יהיה קל יותר לבצע בגוף חימום מאשר בצבע רגיל.
לאיזה מוצרים זה מתאים? בהמון מוצרים משתמשים בצבע לגוף חימום. לרוב אלו יהיו מוצרים גדולים יותר ומוצרים שנוצרו לשמש מטרה אחת, ושיחזיקו הרבה מאוד זמן ללא טיפול חודשי/ שנתי. לדגומא שער לבית זהו מוצר גדול שאנו לא רוצים להתעסק בתיקונים כל כמה זמן ואנו רוצים להתקין פעם אחת את השער שבחרנו, ושישאר לנו למשך זמן ארוך ללא שום התעסקות עם מראה נקי וחלק.

מדוע מומלץ לבצע צביעת מתכת בתנור

בסוף רוב המוצרים הגדולים שנוצרים ע”י חומר זה, יעודם העיקרי הוא להיות בחוץ ברחובות מחוץ לבתים וכו. כשבמצעים זאת בכבשן אנו בעצם יוצרים דרגת עמידות משמעותית גבוהה יותר מכל עבודה אחרת וכך המוצרים יכולים להיות חשופים לכל אימתני הטבע ומזגי אוויר שונים, ולהישאר תקינים וטובים ללא פגיעות שונות.בין אם מדובר בחום קיצוני שיהרוס עם זמן את גוון הרגיל למוצר שנעשה בצורה הקלאסית, לבין אם קור שמשולב עם גשם קיצוני שיהרוס את הצבע גם.

כל הנזקים האלו, משמעותית פחות יקרו כשמדובר בגוף חימום וזו אחת הסיבות העיקריות שהם משמשות דווקא לחומרים גדולים. חשוב לזכור צביעה בתנור הינה תהליך של הטמעת הצבע החדש בחומר שנצבע על צבע קיים, לכן היא עמידה פי כמה מריסוס, מה גם שאם תרצו להחליף את הצבע בהמשך תצטרכו לבצע זאת על שאריות הצבע שכבר עשיתם בפעם שעברה, או לפחות ממה שישאר ממנו אחרי ניקוי החומר.

אבקה מתאימה לצביעה בתנור למתכת

חשוב לשים לב ישנם סוגי אבקות שונות עבור התהליכים ולכל אבקה יש את היתרונות שלה ואת המוצרים שלמם היא נועדה. ישנם כמה סוגי אבקות הפופלרית ביותר בניהם היא פוליאסטר ואבקת אפוקסי.
חשוב לדעת במידה ואתם זקוקים לצביעת מתכות בתנור למוצרים כמו פרגולה, גדר, שער חשמלי וכולי יהיה עדיף להשתמש באבקת פוליאסטר שידועה בעמידותה בפני מזג אוויר חזק, קרני שמש והיא יודעת לשמור על הברק של הצבע.
במידה ואתם זקוקים לצבוע למוצרים שאינם חשופים לשמש ויהיו במקומות לחים כמו צינורות תת קרקרעים, או תעשיות שימוש באבקת אפוקסי תהיה עדיפה עבורכם שיודעה גם בהגנה שלה מפני חלודה וחומרים כימיים.

סוגי אבקות לצביעת מתכת בתנור

איך מתבצע תהליך צביעת מתכת בתנור

התהליך מתבצע במספר שלבים שונים –

  1. שלב הניקוי בשלב זה החומר עובר ניקיון יסודי להסרת שאריות שמן, חול, אבק וצבע קודם. שלב זה הינו חשוב במיוחד מכיוון שהוא הבסיס לצבוע ולהמשך השלבים, במידה והחומר יהיה מלוכלך או עם שאריות של שמן, הצבע לא יראה אחיד ואיכותי, לכן חשוב מאוד להקפיד על שלב זה ביסודיות.
  2. שלב ריסוס האבקה בשלב זה אחרי שהחומר נקי לגמרי, תולים אותו באוויר באזור סטרילי שאליו לא מגיע חול או אבק, ומרססים אותו באבקת צבע בהתאם לצבע שצריכים. חשוב לוודא שמרססים את כל החומר בצורה אחידה כדי שהצבע ימרח בצורה מלאה. למעשה האבקה היא הצבע שלנו בתהליך הזה והיא חשובה מאוד לשלב האחרון.
  3. שלב הכניסה לתנור בשלב זה לאחר שניקינו את החומר שלנו וריססנו אותה בצורה אחידה באבקת צבע, נכניס אותה לתנור רותח שבה האבקת שהתזנו בשלב הקודם יעבור תהליך של טרנספורמציה ויעבור מאבקה לשכבת צבע אחידה בצורה אחידה על החומר.
  4. שלב המנוחה לאחר שסיימנו את התהליך, ניתן לחומר שלנו לשבת תלוי באזור סטרילי על מנת שיתקרר, ומיד לאחר מכן הכלי שלנו יהיה מוכן.

למה לבחור בחברת אנ.אס עבודות אלומיניום

אנו חברה אמינה עם ניסיון המתמחה בצביעת ברזל בתנור וגם במתכות/אלומיניום, ועובדים עם החומרים האיכותיים ביותר בשוק. תוכלו למצוא כאן אצל אנ.אס עבודות אלומיניום מגוון שירותים ומידע מלא באתר.
תוכלו לצפות בעבודות שביצענו בעבר ברחבי האתר, עם הקפדה רבה מאוד על היסודות שבשלב האולי חשוב ביותר של לנקות היטב מבלי לוותר על שום לכלוך גם הקטן ביותר, על מנת שלבסוף התוצאה תהיה לא פחות ממושלמת. צרו איתנו קשר ואנחנו נדאג לכם לצביעת מתכת בתנור.

שאלות נפוצות

.התשובה היא כן, אנחנו ב-אנ.אס עובודת אלומיניום מתמחים בצביעה בתנור למתכת מכל הסוגים בכל הגדלים

.התנור חייב להיות לא פחות מ200 מעלות צלזיוס על מנת שכל האבקה תתפזר בצורה אחידה על כל גבי המתכת

המתכת שנכנסת לתנור צריכה לשהות שם עד כ- חצי שעה על מנת להגיע לתוצאה טובה ואחידה.

מומלץ לבצע צביעת מתכת בתנור במקרים של חלקים שאנו יודעים מראש שהולכים לשמש אותנו שנים, ושהם הולכים להיות חשופים למזג אוויר קיצוני לשני הצדדים, מפני שמקרים כאלה הצביעת מתכת בתנור נועדה, הצבע של המוצר שלכם יוכל להישמר למשך המון זמן מבלי להתקלף ולהירס.

חייגו עכשיו