תחזוקת מעקות – טיפים שימושיים

מעקות מחומרי גלם שונים

למעשה מדברים כאן על מעקות יקרים ביותר, בכדי לשמור הן על היוקרה והן על הרושם, אין צורך ביותר מדי אלא ברמה של תחזוקה בסיסית בלבד. מאידך, לרוב לא תראו את המעקה הזה בחוץ מכיוון שהוא נוטה ללא מעט לכלוך ודורש ניקיון חוזר ונשנה. מאידך, אם היו בוחרים את המעקה הנ"ל לבית, הכללים היו משתנים. מעקות חוץ מתייחסות למשהו חזק ועמיד בכל מזג אוויר וכאן נכנס לתמונה עניין של מתכת. חומר גלם כמו מתכת מדבר על מעקות ברזל המוצבים בעיקר מחוץ לבית.

כמו שכבר צוין, אלו הם למעשה מעקות החשופים לנזקי סביבה ולכן חשוב מאוד שלא לפסוח על תחזוקה שוטפת בהתאם. הברזל נחשב לחומר עמיד למדי והוא לא דורש יותר מדי תחזוקה, מאידך, כן צריך מדי פעם לעבור על שיפורים ולצבוע לפחות אחת לשנה. סוג נוסף של מעקות חוץ מתייחס גם חומרי נירוסטה או אלומיניום שהם לא רק זולים אלא נוחים לעיבוד ותחזוקה. חומרים כמו ברזל,  נירוסטה או אלומיניום הינם חומרים נוחים וכפי שכבר צוין אינם דורשים תחזוקה יתר על המידה או תחזוקה שוטפת. כמו כן, אין צורך בתחזוקה תקופתית אלא רק ניקיון בסיסי אחת לכמה חודשים.

טיפים נוספים לתחזוקת מעקות בסיסית

החומרים שצריך בכדי לתחזק מעקות הנמצאים בחוץ נמוכים ביחס למה שקורה בתוך הבית. כמו כן, ביחס לתועלת המופקת מאותם מעקות, רצוי שלא לפסוח על תחזוקה בסיסית עד כמה שיידרש. עניין התחזוקה הוא זה שישמור על הקיים וגם אם נאמר לכם "כי אין צורך לנקות" רצוי לעשות את זה כל כמה חודשים. חשוב לציין, אנשים שמסכימים כי לא צריך לתחזק גדר, לרוב מוצאים את עצמם חוזרים ורוכשים גדר נוכח התיישנות והחלשות גדר המצויה בחוץ. מיותר לציין כי חוסר התחזוקה היא זו המביאה לרכישה חוזרת והוצאת כספים שאפשר למנוע. כאמור, תחזוקה של הגדר תהווה את הסמל הראשוני לפני שאתם בכלל יוצאים לרכוש גדר והיא זו שתקבע את כדאיות הרכישה בפועל.